Sayangnya body model Volgren menjadi begini..... Rasanya sempat berkhidmat hanya beberapa tahun sahaja........ Sebelum sampai dan sadai disini mungkin kondisi dia masih elok...... Status enjinnya tak pasti sama ada dijual tanpa enjin atau dengan enjin....... Buatan body oleh Seng Engineering (Gemilang Coachbuilder), antara terbaik dalam fleet Hosni/Maju (PKENJ)
Menanti nasib yang tak diketahui |
Habis lopong |
Juga lopong |
Cesi masih elok...cuma rangka body di makan karat |
11 comments:
Enjin bas ni takde masalah, cuma overheating je. Masa jual bas ni, injin masih ada lagi.
apa nk buat atuk......pelik juga nape abis dijual........apa kes maju dgn pkenj ek
Diaorang jual bas ni nak beli bas baru. Kalau saya ada duit, saya amik bas tu buat bas sekolah atau bas pekerja. Repair enjin je dah boleh on the road. Tapi Maju jual bas ni kat India tu, abis jadi besi buruk. Sayang sangat tengok bas ni
Bas ni le yang saya kayuh trip JB-Lumut, Pontian-KL dan trip terakhir sebelum saya antar ke workshop sebab enjin overheating.
Bas tak usik apa2 masa saya antar ke workshop. Ketua Mekanik bawak bas ni parking kat bawah sehingga bas ni kena jual.
Trip terakhir JB-Muar
sayangnya......mcm OZ hanya operasi dekat2 ja......last2 mana pegi bangkainya
I cari bas tahun 2002-2006 ada bas plz cntc 0123861755
personally i xde contact dgn dealer bas...but just kawan2 bole try tanyakan
as salam abg abg sekalian , saya nak bertanya , dekat mana ade bengkel buat restoration bas 406/d Mercedes ?
yg tu saya kurang pasti tuan...maaf
atuk.. atuk tahu tak kat mana boleh beli bas yang terbengkalai ni??
Post a Comment